معرفی برنامه ریکاوری فایل

معرفی بهترین برنامه ریکاوری 2022

امروز میخوام بهتون یک ترفند عالی یاد بدم که چه طوری اطلاعات پاک شده رو ریکاوری کنید طبق داستان من و تجربه ای که داشتم تونستم اطلاعات مشتری رو ریکاوری کنم.

ریکاوری

چند روز وقت پیش رفته بودم سیستم های یک آتلیه رو نگاه کنم به اشتباه نفر قبلی که اومده بود ویندوز سیستم هارو عوض کنه به اشتباه زده بود هارد بک آپ اطلاعات رو پاک کرده بود رو ریکاروی کنم.

دیدم خوب یک هارد 2 ترای 2 درایو هست، برای بازگردانی هم کم کم باید 2 برابر اطلاعاتی که پاک شده یک هارد باشه J، جلو تر میگم برای چی باید 2 برابر هارد حد عقل یک فضای خالی داشته باشیم.

جالبیش این بود که 2 تا هارد داشت یکی هارد SSD 128G و یک هارد 2 ترابایت HHD بنفش بود فکر کنم، من پیش خودم یک هارد اکسرنال 4 ترا داشتم خوش بختانه؛ رفتم پشت سیستم و هارد را وصل کردم.

چون ویندوز یک بار نصب شده بود و هاردی که شامل اطلاعات بک آپ بود پاک شده بود، فقط یک بار فرمت شده بود احتمالش زیاد بود اطلاعات برگردن.

خوب کسانی که تجربه دارن میدونند که هرچی کم تر محل ذخیره سازی ما فرمت شده و اطلاعات کم ترحذف و اضافه شده باشد راحت تر میشه اطلاعات پاک شده را ریکاوری (بازیابی) کرد.

برای بازیابی اول من هادمو به سیستم وصل کردم و فقط نیاز بود یک برنامه بازیابی اطلاعات (ریکاوری) بر روی سیستم آتلیه نصب کنم.

فروشگاه سایت برنامه نویسی kamangirent

به نظر شما کدوم برنامه رو باید نصب میکردم که هم سریع باشه و هم بهینه تر باشه برای بازیابی اطلاعات؟ منظور من از بهینه این هست که مثلا یک برنامه بازیابی یا recovery اطلاعات هست که سرعت خوبی در بازیابی اطلاعات ندارد ولی یبشترین اطلاعات را بازیابی میکند.

یک برنامه ی دیگر هم هست که سرعت خوبی دارد در بازیابی ولی همه اطلاعات را بازیابی نمیکند؛ یک برنامه بازیابی اطلاعات باید طوری باشد که هم سرعت خوبی داشته باشد و هم در بازیابی اطلاعات بیشترین اطلاعات قابل استفاده را بازیابی کند.

خیلی از برنامه های بازیابی اطلاعات هستن که فایل هایی که بر میگردونند یا نافص هست و یا کامل نیست، میتونم در بازیابی اطلاعات عکس مثال بزنم.

یک عکس مثلا 150 در 15 پیکسل می باشد ولی در بازیابی فایل یک فایل 50*50 بازیابی میکند که این فایل اصلا به درد نمیخورد؛ این تازه بسیار خوب هست در بعضی مواقع عکس ما نصفه هست و بقیه عکس سفید بازیابی میشود.^_^

من از مدیر آتلیه پرسیدم که سیستم به اینترنت وصل هست یا نه؟ ایشان هم گفتن که بله من از اینترنت یک برنامه ریکاوری اطلاعات دانلود کردم.

نسخه ی پرتابل که قابل نصب هست را روی سیستم اجرا کردم، نسخه پرتابل نسخه ای هست که نیاز به نصب نیست و فقط تا زمانی که روی درایو ما هست و pc  روشن هست برنامه فعاله و بلا فاطله بعد از خاموش کردن سیستم، برنامه هم غیر فعال میشه.

در یکی از درس های مهندسی کامپیوتر دانشجویان و دانش آموزان هنرستانی میخونند که این نوع برنامه ها بر روی رم کامپیوتر اجرا میشود.

من خودم به شخصه از برنامه ی asus data recovery استفاده میکنم، چون هم برنامه ی سرع هست و هم بیشتر اطلاعات را سالم بازبابی میکند.

این برنامه رایگان نیست و باید خریداری شود، اگر در کشور هایی که قانون کپی رایت را رعایت میکنند این برنامه اصلا مناسب شما نیست و شما باید یک برنامه ی رایگان استفاده کنید.

در این برنامه به صورت رایگان میتوانید نصب کنید و رایگان بازیابی کنید ولی برای استفاد و ذخیر کردن اطلاعات بازیابی شده باید لایسنس برنامه را داشت تا برنامه کار کند.

برنامه اجرا شد و خدارو شکر که تمامی اطلاعات پاک شده ی درایو ها برگشتن و از همه جالب تر چون اطلاعات فقط وارد درایو ها شده بود و اطلاعات مثل اسقاده های شخصی ما روی سیستم دائم پاک و واریز نمیشه اطلاعات ویندوز قبل هم کامل برگشت.

میتونم بگم برنامه ی asus data recovery یکی از بهترین برنامه ها در بازیابی اطلاعات میباشد، البته رقیب هم دارد که اونم باید لایسنس تهیه نمایید البته نصبت به ایسوس دیتا ریکاوری سرعت کم تری نصبت به asus data recovery دارد.

برنامه ی my data recovery برنامه ی همانند برنامه ی ایسوس دیتاریکاروی هست که بازیابی اطلاعات را انجام میدهد با یک تفاوت در سرعت بازیابی و قدت.

من خودم به شخصه با سیستم هایی که ریکاوری کردم ایم دیده ام که سرعت و قدرت ایسوس نصبت به برنامه ی دیتا مای ریکاوری سریع تر و بهینه تر می باشد.

بعد حدود 4 ساعت کل اطلاعات بازیابی شد و من تمامی اطلاعات را به درایو پاک شده برگردوندم، البته اینم بگم 2 بار برق ها رفت مجبور شدم از اول عملیات ریکاوری را انجام دهم.

برای هر گیگ من اون موقع 500 تا تک تومانی گرفتم که الا فکر کنم حدود 2 هزار تومان شده، فرض کنید 1 ترا میشه 1000 گیگ که به عبارتی 1000*2000=2 000 000 میشد امروزDX.

التبه چون آشنا بود من 100 گرفتم هم آتلیه راضی بود و هم من چون بعد ساعت کاری بود و من هم برای تفریح خودم این کار رو انجام دادم.

انجمن تخصصی بازیابی اطلاعات

شما هم میتوانید برای بازیابی اطلاعات خود با ارسال تیکت برای شما بازیابی اطلاعات انجام دهیم.

, , , ,

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Verified by MonsterInsights